למה רביב דרוקר מתנגד לקמפיין 'קידוש' בשבת?

ארי וידר 1 Comment on למה רביב דרוקר מתנגד לקמפיין 'קידוש' בשבת?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יוזמה מעניינת אותה מממנת קבוצת אנשי עסקים חילוניים מעוררת אינטריגות רבות, וגררה תלונות לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

המדובר בקמפיין פרסומי לעידוד עריכת קידוש בליל שבת. בקמפיין הושקעו בידי עמותת 'שישי ישראלי' כ-5 מיליון שקל, והוא עורר סערה רבה בקרב אנשי תקשורת חילוניים כמו גם אזרחים חילונים מן השורה.

בסרטון הקמפיין שמעורר סערה, נראים מחזות של יום שישי במשפחות חילונית המציגים, לטענת המתנגדים, את הציבור החילוני באור שלילי, וזאת לעומת המשפחה שעורכת קידוש.

מי שעומד מאחורי המהלך הם בין היתר הרב חיים דוד קובלסקי יו"ר ארגון מאורות הדף היומי וכן אנשי עסקים חילוניים ובהם נמנים מנכ"ל טלכלל יואב בן יקר, ומנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר.

אחד המתנגדים לקמפיין הפרסומי הוא איש התקשורת והפרשן רביב דרוקר שאומר לאתר 'קול חי': "זה הזוי בעיניי שלמטרה כזו משקיעים 5 מיליון שקל. בשביל מה? בשביל לעודד קידוש בשבת? ישנם מטרות חשובות יותר לדעתי. לא אכפת לי מי עומד מאחורי זה, אלא עצם ההשקעה של סכום כזה שיכול היה להיות מנותב לדברים חשובים".

בין המתנגדים למהלך הייתה גם ח"כ רות קלדרון מיש עתיד שצוטטה בדה מרקר: "צר לי כי אנשי העסקים המכובדים מציגים את השבת ואת המשפחה החילונית כרדודה וחסרת עומק, ואת השבת ההלכתית כעליונה עליה. זו עמדה מתנשאת ומבטלת, המתעלמת מחיי הקהילה והתרבות הנמצאים גם הם בשבת הלא הלכתית". כדבריה.

מנגד טוענים הקשורים למהלך כי "כנראה שיש מי שקשה לו לראות את היופי שביהדות ואת ההבדל התהומי בין שבת יהודית לשבת שאינה כזו ולכן ההתנגדות נובעת אולי מבורות ואולי משנאה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אני מוכן ללכת רביב דרוקר ללכת משרד ממשלתי אחד לאחד ולראות כמה בזבוזי כסף יש שם על שטויות.
    כמה קבלני משנה מיותרים ישנם במשרדי הממשלה. קודם שם תתקן את הבזבוזים ואח"כ תדבר על ביזבוז של התשדיר.